Kızdırma bujisi, bir ateşleme işlevine sahiptir. Dizel otomobillerin ateşleme sisteminde bulunan ateşleme parçasıdır ama temelde ateşleme yapmaz; ortamın ısısını yükselterek sıkışan hava yakıt karışımını ateşlerler. Özetle dizel motorlu araçlarda ateşlemeyi sağlayan parçadır.
Sadece dizel araçlarda bulunan bu parça, ortalama her 30 bin km’de bir değiştirilir. Ancak burada kullanım sıklığı da büyük bir belirleyicidir. O nedenle kontrol edilmeden değişim yapılmamalıdır. Zira, 30 bin km’yi aştığı halde işlevini sorunsuz yerine getiren bir kızdırma bujisi de olabilir. Oto check-up sırasında ya da periyodik bakımlarda bu parça da kontrol edilir. Bir buji sorunu varsa yine kızdırma bujisine de bakılabilir. Kızdırma bujisi arızası çok kolay bir biçimde sürücü tarafından tespit edilebilir. Çünkü belirtileri net olan bir parça arızasıdır. Egzozdan sürekli olarak siyah duman çıkması, aracın zor çalışması kızdırma bujisi arızası belirtileri arasındadır. Kızdırma bujisi değişim fiyatı bir araçtan diğerine çok fazla değişiklik göstermez. Yeni kızdırma bujisi alırken orjinal parça tercih etmek faydalı olabilir. Aracın uzun ömürlü olması için eskiyen ya da bozulan parçaların zamanında tespit edilmesi ve yenilenmesi ya da onarılması çok önemlidir. Bu amaçla da periyodik bakım yaptırmak ve bakım süresini aşmamak gerekir. Periyodik bakımdakızdırma bujisi de kontrol edilir. Gerekiyorsa değişimi yapılır. Araçlarda gerektiğinde buji değişimi yapılır. Buji kablosu da gücün aktarımında çok önemli bir rol oynar ve zamanla yıpranabilir. Buji kablosu, buji değişimi gibi kızdırma bujisi için de değişim gerektiğinde Otopratik uzmanlığına güvenebilirsiniz.