Aks değişimi hakkında söylenecek ilk şey, bu parçanın üretilen ilk araç modelinden beri var olduğudur. El arabası, at arabası, motorlu bir taşıt fark etmeksizin hepsinin bir aks üzerinde konumlanması gerekir. Aks, bir araçta hareketi karşılayan bölgedir. Tekerleklerle direksiyon arasında bir köprü görevi gören yapı, çubuk görünümündedir. Direksiyonun hareketini karşılayan ve tekerleklere sabit konumdadır.
Periyodik bakım sırasında kontrol edilen aks ile ilgili işleyiş şöyle özetlenebilir: vitesten gelen etkiyle oluşan tork şafta iletilir, bu hareket enerjisi de diferansiyel dişlileri aracılığıyla aksa aktarılır. Yarım serbest ya da tam serbest gibi farklı çeşitleri olan parça, aldığı hareket enerjisini tekerleklere iletir. Böylece dönme, ilerleme, geri gitme gibi tekerleklerin gerçekleştirmesi gereken eylemler gerçekleşir.
Kullanım şekli aksın bozulma nedenleri arasında en yaygın olanıdır. Elbette zamanla bu metal parçanın okside olması, çürümesi de söz konusu olabilir ancak böyle bir senaryo için aracın gerçekten çok eski olması ya da çok uzun yıllar açık alanda terk edilmiş olması gerekir. Aks rulmanı, başı ya da gövdesi zarar gördüğünde mutlaka değiştirilmelidir. Parçanın değişimi için mutlaka oto servisine gidilmelidir. Bu parça, gerekli ekipman olmadan değiştirilemez. Bu işlem yapıldıktan sonra rot ayarı ve balans ayarı da yapılmalıdır.
Aks yenileme maliyeti ise araca göre değişir. Off-Road için geliştirilmiş arazi araçları ile binek araçların aks parça fiyatı aynı olmadığı gibi, markaya göre de değişiklik söz konusudur. Aks yenileme fiyatları hakkında bilgi almak üzere bir Otopratik servis noktasına uğrayabilirsiniz. otopratik.com.tr üzerinden hızlı ve kolay bir biçimde teklif al butonuna tıklayarak aks değiştirme fiyatı öğrenebilirsiniz.