Öncelikle yazımıza triger setini tanıtarak başlayalım. Triger seti, Triger kayışı, gergi bilyesi ve devirdaim pompasından oluşan bir settir. Şimdi de bu 3 parçanın anlamlarına kısaca göz atacak olursa eğer;
Triger kayışı: Krank mili ile eksantrik mili arasında hareket iletimini sağlayan parçadır.
Gergi bilyesi: Triger kayışını iki mil arasındaki doğru hizayı sağlayacak şekilde germeye yarar.
Devirdaim pompası: Motor soğutma sıvısının, soğuma sistemi içinde ilerlemesini sağlar.
Farklı marka ve modellere göre küçük değişiklikler gösterse de triger sisteminin parçaları yukarıda yazdığımız üçlüdür. Bir arada satılan ve aynı anda yenilenen bu parçalardan herhangi birinin sorun çıkarması, setin değiştirilmesini gerektirir. Çünkü sadece bilyenin ses yapıyor olması ya da kayışın eskimiş olması nedeniyle yaşanacak problem, kısa sürede bütün sistemin işlevini yitirmesine neden olur. Yani triger seti arızalarında sadece arızalı parçayı değiştirmek yerine setin tamamını yenilemek hem can hem de araç güvenliği için en iyi seçim olacaktır. Siz de hemen Duster triger seti randevusu almak için otopratik.com.tr adresinden sizin için en uygun tarihi belirleyerek randevunuzu oluşturabilirsiniz.
Dacia markasının ülkemizde SUV araçlar kategorisinde satışı bulunan Dacia model aracının bakım ve onarım işlemlerinde yetkin teknisyenler ile çalışan Otopratik bayilerimize güvenle aracınızı getirebilir ve Dacia bakım servisi hizmetinden faydalanabilirsiniz.
Triger denilince akla hemen triger kayışı veya triger zinciri gelir. Duster model araçlarda triger kayışı bulunur. Supapların açılıp kapanmasını sağlayan triger kayışı motorun soğutma sıvısı üzerine sorumlu bir malzemedir. Özellikle devirdaim pompasının motor bloğu kapsamında hareket etmesi ile beraber motor soğutma sıvısının soğutma sistemi içerisinde ilerlemesine imkân verir.
Triger kayışı triger zincirine oranla daha dayanıklıdır ve daha sessiz çalışır.
Aracınızın motorunda geri dönülmez hasarların önüne geçmek için her 3 yılda bir veya 90.000 km değiştirilmelidir. Aracınızın yaşına ve motoruna uygun Dacia triger kayışı değişimini Otopratik güvencesi ile yaptırabilirsiniz. Duster triger seti değişimi için bağlantıyı takip etmeniz yeterlidir.
Triger kayışı sadece ömrünü tamamladığı zaman değiştirilmez. 3 yıldan kısa süre içerisinde 90 bin kilometre yol yapılması durumunda triger kayışı kontrol edilir ve genelde değiştirilir. Kısacası 90 bin kilometre ya da 3 yıl içerisinde kayış değiştirilmelidir. Tabi ki değişim yaptırırken sadece triger kayışını değil Dacia triger setini değiştirmeniz aracınız için faydalı olacaktır.
Duster Triger Kayışının Koptuğu Nasıl Anlaşılır?
Triger kayışı koptuğunda, öncelikle hafif bir patlama sesi duyulur ve motor stop eder. Motoru çalıştırmak için anahtarı çevirdiğinizde Duster triger kayışı koptuğu için krank ve eksantrik milini artık döndürmeyecektir. Bu durumda aracınızı çalıştırmaya zorlamamalısınız. Bir çekici yardımı ile aracınızı en yakın Otopratik mağazasına getirerek triger seti değişimini kolaylıkla yaptırabilirsiniz.
Triger kayışının değiştirilmesi oldukça zor bir iş olduğu için bu değişimi kendiniz yapmak yerine güvenilir servis olan Otopratik mağazalarını tercih edebilirsiniz. Hatalı takılan triger kayışı zamanla supaplara zarar vereceği için aracınızın motorunda da ağır hasar bırakabilir. Uzman denetiminde yapılan triger kayışı değişimi sonrası aracınızda bakılmasını istediğiniz farklı bölgeler var ise bunların da gözden geçirilmesini Otopratik ustalarından talep edebilirsiniz. Silecek değişimi bu işlemlere örnek olarak verilebilir.
Otopratik mağazalarında yapacağınız değişim sonrası ödemeniz gereken tutarları önceden öğrenebilirsiniz. Bunun için Duster triger seti fiyatları bağlantısına göz atmanız yeterli olur.