Fransız otomotiv devi Peugeot markasının bir modeli olan 301 modeli dünyada Batı Asya, Afrika ve Doğu Avrupa ülkelerinde satışa sunulan bir modeldir. Hal böyle olunca ülkemiz yollarında da rast geldiğimiz 301 modelinin bakımı için Otopratik teknisyenleri hızlı çözümler için ne yapacaklarını çok iyi bilirler. 301 model aracınızda oluşan herhangi bir problemin hızlı çözüme kavuşması için Peugeot bakım servisine uğrayabilirsiniz.
301 model aracınızın triger setinde bulunan triger kayışı, gergi bilyası veya devirdaim pompasından herhangi biri mi arızalandı? Aracınızı hemen servise mi götürmeniz gerekiyor? Güvenilir bir servis mi arıyorsunuz? Tek yapmanız gereken en yakın Otopratik bayisini bularak 301 triger seti randevusu almak. Otopratik bayilerinde tecrübeli ustalar aracınızın bakımını en kısa sürede pratik çözümlere kavuşturur. 301 triger setinde en önemli ve en sık arıza yapan parça triger kayışıdır. Genellikle triger kayışı kopma problemleri ile karşılaşılır. Peki, neden kopar bu triger kayışı?
Triger kayışının kopmasının en önemli ve basit sebebi aracın triger kayışının uzun yıllar kullanılmış ve aşınmış olmasıdır. Her parçanın olduğu gibi 301 triger kayışının da bir ömrü vardır. Triger kayışının kopması aracınızın motorunda pek çok alt parçaya hatta motorunuza zarar verir. Dolayısıyla triger kayışının düzenli aralıklar ile kontrol edilmesi ve aşınma tespiti halinde vakit kaybetmeden değiştirilmesi Otopratik uzmanları tarafından önerilir. Burada önemli farklı bir konu daha var. O da triger setinde herhangi bir parça hasar görmüş ve değişimi yapılacaksa tüm setin değiştirilmesi o sistemin daha sağlıklı çalışması için çok önemlidir. Çünkü bu parçalardan birinde ortaya çıkacak bir sorun tüm sistemi etkiler.
301 Triger kayışının kopması halinde aracınız büyük bir gürültü ile durur ve motorun çalışmaması hatta yanması ihtimali de oldukça yüksektir. 301 triger kayışının koptuğunun diğer bir belirtisi ise egzozdan çıkan dumanın aşırı derecede siyah olmasıdır. Böyle bir durumda aracınızı inatla çalıştırmaya çalışmak yapılacak en büyük hataların başında gelir. Yapılması gereken aracınızı zorlamadan bir çekici yardımı ile servise götürmek.
Triger kayışı aşınmaya başladığında, motorun içinde bir tıkırtı duyulur. Bu sesi duyduğunuzda, en kısa sürede Otopratik servisine uğramanız sizin için iyi olur. Otopratik’in tecrübeli ustaları, sesin kaynağını ve sebebini size söyler. Çünkü motordan gelen her tıkırtı sesi triger kayışına işaret etmez. Bunun iyi bir şekilde tespit edilerek öyle müdahale edilmesi gerekir.
301 model aracınızda zarar gören tüm parçaların değişmesi gerekir. Bu da dolayısıyla çok büyük bir maddi masraf anlamına gelir. Kısacası motorun rektifiye işlemi görmesi gerekir. Yani motor gözden geçirilerek genel bir bakım yapılması gerekir. Özetle triger kayışının kopması durumunda, otomobilin krank mili, supaplar, pistonlar ve diğer bunlara bağlı parçalar hasar görebilir. Otopratik’te işinin ehli ustalar aracınızın durumunu çok iyi analiz ederek motorunuzu eski haline en pratik şekilde döndürürler.
301 triger seti fiyatları için bağlantıyı ziyaret ederek fiyat listesine göz atabilirsiniz. Motor bakımınızı yaptırırken aracınızda değişmesini istediğiniz herhangi bir yedek parça var ise onların da fiyatlarını listeden görebilir eğer isterseniz işlem yaptırabilirsiniz.
301 model aracınızda sadece motor bakımı değil bunun yanında lastik tamiri veya lastik rotasyonu gibi işlemleri de hızlıca yaptırabilirsiniz.