İtalyan otomobil üreticisi Fiat’ın Bursa fabrikasında üretilen Doblo modeli hem aile aracı olarak hem de ticari araç olarak ülkemizde sıkça kullanılmaktadır. Doblo aracınızı ister ticari olarak kullanın isterseniz de aile aracı olarak kullanın aracın sürüş konforu, yakıt tüketimi ve performansı için en önemli parçalardan biri de lastiktir.
Her araç için üretici tarafından belirlenen lastik ebatları ve lastik için basınç miktarları araç kullanım kılavuzunda yer almaktadır. Peki neye göre belirlenir bu boyutlar? Tabi ki aracın kapasitesine, büyüklüğüne, taşıyabileceği maksimum yüke ve çıkabileceği hız limitlerine göre belirlenir.
Doblo lastiklerin ne zaman değiştirilmesi gerektiği diş derinliği ile anlaşılabilir. Lastik diş derinliği azaldığında lastiğin yol tutuşu zayıflar. Siz de lastiklerinizdeki diş derinliğini kolaylıkla ölçebilirsiniz. Bunun için sadece 1 liraya ihtiyacınız var. Evet yanlış duymadınız madeni paranız ile lastik diş derinliğini ölçmek çok kolaydır. 1 liranızı lastiğinizdeki dişlerin arasına dik bir şekilde koyun, paranın dış kısmında kalan sarı alan görünüyor ise aracınızın lastik değişim zamanı gelmiş demektir. Tabi bu işlemi daha profesyonel bir şekilde yaptırmak isterseniz Otopratik servislerinden Doblo lastik randevusu almak websitesi üzerinden sandığınızdan çok daha kolay.
Bu arada şunu da belirtelim lastiklerin belli bir raf ömrü vardır. Bu raf ömrü 10 yıldır. 10 yıldan eski lastikler kullanılmamalıdır. Örnek vermek gerekirse 3 yıl önce üretilmiş bir lastik en fazla 7 yıl daha kullanılabilir.
Evet doblo lastikler için rotasyon yapılmalıdır. Rotasyon arabanın ön ve arka lastiklerinin çapraz şekilde yer değiştirmesidir. Peki ama neden yapılmalıdır? Şimdi gelin biraz rotasyonun önemine değinelim. Rotasyonun en önemli nedeni, lastiklerin aşınmalarını dengelemek ve düzenli aşınmalarını sağlayarak daha uzun kullanılmasını sağlamaktır. Çünkü araçların dört lastiği de farklı şekillerde aşınır. Sadece lastik rotasyonu ile lastiklerden çok iyi verim alınır diye bir kural yoktur. Rotasyon lastiklerinizin ömrünü uzatacak ve sürüş esnasında yoldan gelen lastik sesinin ve titreşimlerin önüne geçecektir. Aksi durumda sürücü konforlu araç kullanması pek mümkün değildir.
Aracın rotasyonunu kendim yapabilir miyim diye düşünen için bir ufak tavsiyemiz olacak. Aracınızın rotasyonunun bir uzman tarafından yapılmasını öneririz.
Lastiğin ömrünü etkileyen birden çok faktör vardır. Bunlardan bazıları şunlardır:
- Aracın taşıdığı yük
- Lastiklerin basıncı
- Hız
- Yol durumu
- Aracın kullanım şekli
- Ortam ısısı
- Aracın periyodik bakımları
- Rotasyon
Yukarıda saydığımız maddeler aracınızın lastik ömrünü etkileyen belli başlı faktörlerdir. Siz de aracınızın lastik ömrünü önemsiyorsanız Otopratik bayilerinden Fiat bakım servisi hizmeti alabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken sadece size en yakın Otopratik noktasına aracınızı götürmektir.
Fiat Doblo aracınızın lastiklerinin değişim zamanı geldiğini düşünüyorsanız internet sitemizden Doblo lastik fiyat listesine göz atabilirsiniz. Mevsimsel değişiklikler nedeni ile Doblo lastiklerinizi değiştirmek istiyor ancak eski lastiklerinizi nerede saklayacağınızdan emin değilseniz, Otopratik’in lastik oteli hizmetine de göz atmalısınız.