Araçta stator, “stator motoru” olarak adlandırılan alternatif akım elektrik motorunun sabit, dönmeyen bileşenidir. Sabit bir demir çekirdekten ve genellikle metal bir çerçeve ile desteklenen bir sac veya seramik kabuktan oluşur. Üretilen manyetik alan statorun orta kısmında yoğunlaşmıştır. Peki stator ne işe yarar ve stator arızası nasıl anlaşılır?
Stator, dönen bir manyetik alan oluşturan bir cihazdır. Bu dönen alan daha sonra dönen bir elektromanyetik alanda bir akıma neden olur. Dönen alan, çörek şeklinde dönen bir çekirdeğin etrafına sarılan bir tel bobin tarafından üretilir. Tipik olarak motor bloğuna veya motorun önüne yakın bir yere monte edilir. Stator tipik olarak, dönen alanın serbestçe dönmesine izin veren yataklara monte edilir.
Stator, bir otomobilin elektrik sisteminin kalbidir. Mekanik enerjinin elektrik enerjisine dönüştürülmesinden sorumludur. Stator tipik olarak bir motorda bulunur ve krank miline bağlıdır. Stator tarafından oluşturulan manyetik alan etrafında dönen tel bobinlere sahiptir ve bu bobinler aküye bağlıdır. Stator, motorun mekanik enerjisini elektrik enerjisine dönüştürür. Buna ek olarak stator, aracın farlar, radyo ve ısıtıcı gibi aksesuarlarına güç sağlamak için kullanılan bir akım üretir. Stator ayrıca marş motoruna gönderilen ve ardından ateşlemeyi etkinleştiren bir voltaj üretir. Stator ayrıca motoru açıp kapatmak için de kullanılır. Motoru çalıştırmak için gerekli voltajı ve lambalar ve diğer aksesuarlar için gerekli voltajı sağlar.
Stator, bir otomobilin elektrik sistemindeki en hayati bileşenlerden biridir. Bir manyetik alanı döndürerek elektrik üretir. Bu dönen manyetik alan, aküye giden ve araca güç sağlayan bir akım üretir. Stator, mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirerek bu akımı üretir. Stator, motor bloğunda bulunur ve krank miline bağlıdır. Aynı zamanda volana ve motorun diğer dönen bileşenlerine de bağlıdır. Stator, dönen bir manyetik alan etrafına sarılmış tel bobinlerden oluşur. Stator, motor bloğuna bağlı bir mahfaza üzerine monte edilmiştir. Genellikle bir alüminyum veya çelik levha ile kaplanır. Stator, dönen bir manyetik alan etrafına sarılmış altı tel bobine sahiptir. Her bobin bir dizi dönen elektrik kontağına bağlanır.
Stator, bir motorda rotorun etrafına takılan bir cihazdır. Bir stator, rotora güç sağlamak için gerekli olan elektrik akımını sağlar. Genellikle rotorun içine yerleştirilmiş bir dizi elektromıknatıstan oluşur. Stator ayrıca motora güç sağlamak için kullanılan alternatif bir akıma sahiptir. Stator genellikle otomobilin güç aktarma organlarında bulunur. Stator arızalanırsa, otomobil hareket edemeyecek ve tamir edilemeyecek şekilde hasar görecektir. Stator arızasını tespit etmenin birçok yolu vardır. Motordaki bir klik sesini dinleyebilir, voltajı ve akımı kontrol etmek için bir voltmetre kullanabilir veya bir zamanlama lambası kullanabilirsiniz.
Otopratik alanında uzman ekibi ile sunduğu oto elektrik hizmetlerinde aracınızla ilgili tüm sorunlara etkili çözümler sunmayı hedefler. Teknolojik araçlarla donattığı oto servis noktalarında ihtiyacınız olan tüm hizmetler hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz. Otopratik sunduğu tüm hizmetlerin kalite ve standartlarını adeta açık ve net bir şekilde paylaştığı oto servis ücretleri listesi ile kanıtlamaktadır. Siz de ayrıcalık Otopratik hizmetlerinden faydalanmak için araba servisi randevusu oluşturmak için geç kalmayın.