Araç içerisinde farklı görevleri yerine getiren pek çok parça vardır. Parçaların durumları aracın sergilediği performansı da doğrudan etkiler. Bu nedenle araçlardan maksimum verimi alabilmek için periyodik bakım yaptırmak gerekir. Parçaların boyutu, üstlendikleri görev ile zıtlık gösterebilir. Oldukça ufak olan ve çoğu zaman görevi tam bilinmeyen parçalar, araç kullanımını doğrudan etkilemektedir. Bu önemli parçalara krank mili sensörü örnek gösterilebilir. Krank mili sensörü hakkında sıkça sorulan soruların yanıtları yazımızda.
Krank mili, hareketini pistonların kollarından alır. “U” çıkıntılara sahip olan krank mili genellikle döküm bir yapıya sahiptir. Motorda yatay konumda yer alan krank mili parçası, “U” şeklindeki bölümleri aracılığıyla pistonların kollarına sabitlenir. Bu parçanın sabitlenme açısı 90 derece olarak hesaplanır. Peki, krank mili sensörü nedir? Yanma odasında yakıtın yanması ile bir itme kuvveti oluşturan krank mili, sensör aracılığıyla takip edilir. Tüm bu eylemlerin takibini sağlayan ve sürücüleri uyaran sensöre krank mili sensörü adı verilir. Bu işlem sırasında oluşan itme kuvveti sırasıyla pistonların aşağı yukarı çalışmasına neden olur. Piston aşağı yukarı çalışırken piston kolu da, krank milinin dönmesine yardımcı olur. Krank mili doğrusal şekilde gerçekleştirilen hareketi dairesel harekete çevirir. Piston kollarının hareketli olması bu işlemi mümkün kılar. Krank milinin ideal formda olması motor için büyük önem arz eder.Araç içerisinde yer alan tüm pistonlar aynı krank miline bağlıdır. Bu nedenle oluşan tüm momentler krank milinde toplanır. Krank milinde toplanan momentler bu işlem sonrasında şanzımana iletilir. Bu sayede hareketin devamlılığı sağlanır. Bu işlemde görev yapan volan mekanizması, dişlere sahiptir ve disk formundadır. Motora yapacağı ilk hareket, marş motoru aracılığıyla volanttan iletilir.
Krank sensörü ne işe yarar sorusunun cevabı geniş kitlelerce merak edilir. Krank mili sensörünün üstlendiği görevi açıklarken diğer hareketli parçalardan ve motorun nasıl çalıştığından da bahsetmek gerekir. İçten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımının potansiyel enerjisi hareket enerjisine dönüştürürken sıraya dizdiği bir takım işlemler sergiler. Valfler yardımıyla yanma odasına püskürtülen yakıt-hava karışımı,pistonların silindir içerisinde yaptıkları hareket yardımıyla daha da sıkıştırılır. Sıkıştırma eyleminin sonucunda bujiler tarafından ateşleme yapılır. Bu sayede de karışımın yanması sağlanır. Yanmanın neden olduğu patlayıcı etki pistonların aşağı doğru itilmesine neden olur. Pistonlara biyel kolu ile bağlanan krank milinin dönmesi bu evrede sağlanır. Krank mili sayesinde pistonun aşağı yönlü doğrusal hareketi değişir ve hareket dairesel harekete dönüşür.
Krank mili sensöründe zaman içerisinde arızalar meydana gelebilir. Bunun yanı sıra krank sensörü temizleme işlemine ihtiyaç duyan bir parçadır. Bu gibi durumlarla karşılaştığınızda size en yakın Otopratik noktasından destek alabilirsiniz. Gitmeden önce oto servis randevusu alarak zamandan tasarruf edebilirsiniz. Aynı zamanda akıllı cihaz yardımıyla kolaylıkla oto servis fiyat listesine de ulaşabilirsiniz.