Farklı motor türlerinde kullanılan birçok farklı endüksiyon bobini türü vardır. Endüksiyon bobini, böyle bir motorda kıvılcım oluşturmak için kullanılan mekanik parçadır. Peki endüksiyon bobini nedir?
Endüksiyon bobini veya ateşleme bobini, benzinli motorlarda silindir içerisinde sıkıştırılan hava-yakıt karışımını tutuşturmak için kullanılan mekanik parçadır. Hareketli armatürlü sabit bir bobinden oluşur. Armatür, buji kabloları ile aracın bujilerine bağlanır. Ateşleme bobini etkinleştirildiğinde, bobinin manyetik alanı, hava-yakıt karışımını ateşlemek için kullanılan yüksek voltajlı bir darbe üreten güçlü bir manyetik alan oluşturmak için sabit bobinde bir akım iletir.
Endüksiyon bobini, benzinli motorlarda silindir içinde sıkıştırılmış hava-yakıt karışımını tutuşturmak için kullanılan mekanik bir parçadır. Bir mıknatıs veya elektromıknatısın etrafına sarılmış bir tel bobinidir. Bu bobin buji teline bağlanır. Piston aşağı doğru hareket ettiğinde, bobin tarafından algılanan bir manyetik alan oluşturan mıknatıs hareket eder. Bu, silindirdeki hava-yakıt karışımını tutuşturmak için bir kıvılcım oluşturmak için kullanılan bir akım üretir. Bobin, buji telinin yanında bulunur ve ona bağlanır.
Peki endüksiyon bobini nasıl çalışır? Endüksiyon bobini veya ateşleme bobini, benzinli motorlarda silindir içerisinde sıkıştırılmış hava-yakıt karışımını tutuşturmak için kullanılan mekanik parçadır. Bobin, bir manyetik alan oluşturmak için bir elektrik akımı kullanır. Bu alan daha sonra karışımı ateşleyen bujiye yüksek voltajlı, düşük akımlı bir elektrik darbesi üretmek için kullanılır. Endüksiyon bobini, bujiyi tıpkı bir anahtar gibi çalıştırır. Bu anahtar, bir devreye monte edilmiş birçok metal ve seramik parçadan oluşur. Endüksiyon bobini, bir motorun ortak bir bileşenidir ve çoğu bobin bakır telden yapılır.
Aracınız çalışmıyorsa, yapmanız gereken ilk şey ateşleme bobinini kontrol etmektir. Bu bobin hava-yakıt karışımını ateşleyerek motorun çalıştırılmasına yardımcı olan motorun bir parçasıdır. Bobin arızalanırsa kıvılcım çıkmaz ve motor çalışmaz. Bobinin arızalanıp arıza olmadığını anlamak için öncelikle motorun bujisini kontrol etmelisiniz. Buji dönmüyorsa ateşleme bobini arızalanmış demektir. Buji dönüyorsa, bobin hala kırılmış olabilir. Emin olmak için bobin uçlarının direncini kontrol etmelisiniz. Kırık bir bobin yüksek bir dirence sahip olurken, çalışan bir bobin düşük bir dirence sahip olacaktır. Aracınızın bujisinde bir sorun varsa buji değişimi işlemlerini alanında uzman kişiler tarafından yapılması gerekmektedir. Yalnızca buji kablosu değişimi gerektiğinde dahi işinde uzman kişiler tarafından gerekli kontrollerin yapılması gerekmektedir.
Otopratik ülke genelinde yaygın bir ağa sahip oto servis noktalarında yüksek standartları değişmeyen hizmetler sunmaktadır. Oto servis ücretleri listesini açık bir şekilde yayınlamasının yanında kullanacağı malzemelerin kalitesine kadar yapacağı işlemlerde müşterilerinin yüksek memnuniyetini hedefler. Otopratik araç servis noktalarında hızlı ve kaliteli çözümlere ulaşmanız çok kolay. Tek yapmanız gereken oto servis randevusu için hemen size uygun gün ve saati belirlemek.