Pek çok kişi için arabalar, onları A noktasından B noktasına götüren araçtır. Kimileri için ise arabalar bir tutku unsurudur. Hayatımızı kolaylaştıran ve teknolojinin her zerresinden yararlanmamızı sağlayan araçların, satın alım zamanına kadar nasıl bir süreçten geçtiği ise merak konusudur. Yazımızda sizin için “Araba üretimi nasıl yapılır? ” sorusundan yola çıkarak merak edilen bu süreç hakkında tüm detayları derledik.
Her yeni araç modelinin tasarımı, seri üretimin başlangıcına kadar gizli tutulur. Ancak arabaların tasarım süreçleri genellikle benzerlik gösterir. Araçların tasarım süreci bir fikir başlayarak, taslak haline getirilir. Tasarım farklı aşamalardan oluşur. Öncelikle çizim ile başlayan bu süreç, verilen kararlar doğrultusunda düzenlenir. Ardından ise dijital ortama aktarılır. Aracın kağıt üzerindeki hai, teknolojiden yararlanılarak, üç boyutlu bir görsel haline getirilir. Tasarım verileri daha sonra tasarımı ve aerodinamiği değerlendirmek için kullanılan bilgisayar tarafından ortaya çıkarılan 3D görüntü yardımıyla oluşturulur. Ölçekli modelleme ile aracın tam tasarımı yapılır. Fakat araç tasarımı yalnızca dijital boyutta kalmaz. Arabanın gerçek boyutlu bir modelini kil ile oluşturur. Modelleyicilerin hassas ellerinde ve CNC yardımıyla arabaya dikkatli ve özenli şekilde şekil verilir. Kil, modeli 3D şekilde kişilere sunar. Otomobilin tasarımına en iyi şekilde uyacak ve ona daha fazla yaşam ve stil katacak çok çeşitli renk seçenekleri değerlendirilmeye başlar. model ile maksimum uyumu sağlayacak renkler, genellikle kişilerin zevkleri ve talepleri göz önünde bulundurularak seçilir. Seçilen ve karar kılınan renk paleti, otomobillerin kapsamlı analizine de dayanmaktadır.
Bir araba tasarımı ve üretimi, makine, elektrik,elektronik ve yazılım gibi birçok mühendislik ögesi ile bir bütün halindedir. Araç üretiminde mühendislik aşaması oldukça önemlidir. Bu aşama aracın ideal şekilde çalıştığından ve fikir olarak kabul edilen aşamaların hayata dönüştürülmesinden oluşur. Mühendislik aşamasında başlangıç gövde yapısı tasarımı ile olur. Aracın gövde yapısı tasarımında yalnızca görüntüye odaklanılmaz. Aksine, aracın güvenliği, rahatlığı, performansı ve değeri gibi pek çok unsur bu aşamada belirlenip, değerlendirilir. Aracın darbe direnci, gürültü ve yakıt ekonomisi gibi unsurlar da mühendislik aşamasında ön plana çıkar. Ardından araca NVH adı verilen bir analiz yapılır. Gürültü, titreşim ve sertlik kelimelerinin İngilizce karşılığının bir kısaltması olan NVH, aracın bu kavramlar çerçevesinde test edilme aşamasıdır.
Araç üretiminde son aşama, araca testlerin uygulandığı aşamadır. Araba modeli bu aşamada pek çok teste tabii tutulur. Testlerden geçemeyen araba modelleri, testleri geçene kadar, değişiklik görür. Aynı zamanda aracın farklı hava koşullarında ve darbe durumlarında verdiği reaksiyon incelenir.
Otopratik ile araçlarla ilgili yaşadığınız her duruma kolaylıkla ve hızlı şekilde yanıt bulabilirsiniz. Herhangi bir arıza veya rektifiye durumu için size en yakın Otopratik servisini tercih edebilirsiniz. Servise gitmeden önce kolaylıkla oto servis randevusu alabilirsiniz. Aynı zamanda yine akıllı cihazlar üzerinden oto servis fiyat listesine göz atarak, fiyatlara hakim olabilirsiniz.